неділя, 10 березня 2013 р.

ПРАВИЛА МЕРЕЖЕВОГО ЕТИКЕТУ


Етикет - це порядок поведінки, прийнятий у певних соціальних групах. У мережі Інтернет, яка теж є суспільною групою, також сформувалися
свої загальновизнані правила, на базі яких будується спілкування в мережі.
Спілкуючись в мережі, не забувайте - Ви маєте справу з живими людьми. Правила хорошого тону для звичайного світу і для віртуального єдині. Не пишіть і не робіть нічого такого, чого не хотіли почути або побачити самі. Навчіться доводити свою позицію, не принижуючи опонента.
Пам'ятайте, людина, з якою ви спілкуєтеся за допомогою клавіатури, не бачить ваших емоцій, не чує вашого голосу. Постарайтеся представити себе на місці цієї людини і правильно формуйте свої думки, для того, щоб уникнути невірного трактування вашої думки.

Є і ще одна причина, по якій слід уважно стежити за тим, що пишеш в мережі. "Слово не горобець, вилетить - не впіймаєш" - ця приказка особливо справедлива для кіберпростору, адже все що ви пишете, зберігається в мережевих сховищах, а значить, зможе спливти в майбутньому і заподіяти багато неприємностей.
Підсумовуючи все вищесказане, можна сказати, що головний і основоположний принцип мережевого етикету - це відношення до віртуальних опонентів, як до реальних людей.
Не робіть нічого такого, чого б ви не зробили в реальному житті, де всі ми, усвідомлено чи ні, підкоряємося негласним правилам. Порушники яких караються законами і людьми. У мережевому суспільстві це зробити порівняно складно. Тому люди відчувають безкарність і поводяться неналежним чином, виправдовуючи себе тим, що мережа - це "зовсім не те, що в житті".
Як би себе люди не намагалися виправдати, але це у будь-якому випадку буде неправильно. Стандарти поведінки більш менш, відрізняються, але в цілому, вони поблажливіші, ніж в звичайному житті.
Прагніть зберігати етику спілкування на належному рівні, ігноруючи думки тих, хто стверджує "тут свобода - хто що хоче, то і говорить". Не вірте цьому. Якщо трапиться побувати в складній етичній ситуації, то поставте себе на це місце в реальному житті і Ви швидко знайдете правильне рішення.
Ще один важливий пункт мережевого етикету. Якщо ви користуєтеся не безкоштовним програмним забезпеченням - заплатіть за нього, ваш внесок сприятиме розвитку програмного ринку. Порушники законів віртуального простору, зазвичай, порушують їх і в реальному житті.
Не забувайте, що ви знаходитеся у віртуальному інформаційному просторі і норми поведінки прийняті на одному сайті, можуть відрізнятися від норм іншого. Наприклад, якщо на одному форумі прийнято круто відходити від основної теми обговорення і це нормально, то на другому це буде сприйнято як поганий тон. Щоб уникнути неприємних ситуацій, перш ніж вступити в дискусію, рекомендуємо придивитися до правил і порядків. Після цього можна спілкуватися.
Поважайте час і можливості інших, адже не всі користувачі мережі Інтернет мають в своєму розпорядженні високошвидкісні канали передачі даних. Для людини, яка підключилася до мережі за допомогою модемного з'єднання, буде вельми скрутно закачати ваш лист, з прикріпленою фотографією (вашої улюбленої кішечки) розміром 20 мегабайт. Зменшивши розмір фотографії, ви заощадите час іншої людини.
Бережіть особу - у мережі, якщо ви побажаєте залишитися інкогніто, ніхто не дізнається ваш вік, колір шкіри, манеру говорити, сімейні подробиці і інші особисті речі. Тому, ваші співбесідники в мережі формуватимуть думку про вас, лише на підставі манери висловлювати думки.
Стежте за тим, що пишете і як пишете. Не припускайтеся орфографічної помилки, адже для більшості людей правила орфографії грають важливу роль. Про людину, яка хронічно здійснює помилки, користувачі мережі можуть думати лише негативно - дурний підліток.
Невірно подана, наперед помилкова інформація може накликати шквал емоцій від ваших співбесідників. Якщо це повториться неодноразово, то може відбутися ситуація як в грі "зіпсований телефон" - ваші слова перекрутяться до невпізнання, а ваша репутація постраждає назавжди.
Зверніть увагу на зміст ваших повідомлень. Вони повинні бути логічні, послідовні і витримані. Можна написати сторінку тексту, але зрозуміти, щось з цього, буде вельми непросто. Це часто буває, коли людина, не дуже розбираючись в темі, хоче переконати співбесідника і використовує для цього багатоскладову термінологію, в якій сам слабкий.
Ніколи не кривдьте віртуальних опонентів, будьте терплячі і ввічливі, не користуйтеся ненормативною лексикою і не влаштовуйте конфлікт не маючи на те підстав.
Допомагайте людям в тих питаннях, в яких ви достатньо компетентні.
Якщо ви самі ставите питання - зробіть його максимально осмисленим і коректним. Так ви швидше отримаєте правильну відповідь. Завдяки вашим відповідям і відповідям інших людей збільшується об'єм знань в мережі, який може стати в нагоді багатьом іншим людям.
Якщо ви одержуєте інформацію від іншої людини за системою коротких повідомлень, що містить велику кількість дрібних реплік, резюмуйте одержані дані і відправте їх на форум - інформація буде в зручному вигляді підготовлена до сприйняття.
Обмін знаннями - це те, для чого глобальна мережа була створена, не відходьте від цих традицій, обмінюйтеся інформацією. Якщо ви володієте цікавою інформацією, яка може зацікавити інших людей, відішліть її на форум. Цим ви зробите свій внесок в світовий інформаційний простір.
Не вплутуйтеся в конфлікти і попереджайте їх.
Флейм - це емоції, виражені текстом, які робляться, не враховуючи думку інших учасників розмови. Чи заборонений мережевим етикетом флейм? І так і ні. Флейм відноситися до старовинних мережевих традицій. У якісному вигляді він може принести приємні емоції для всіх учасників розмови. Але флейм, що переростає в численні злісні повідомлення, якими обмінюються декілька чоловік, заборонений мережевим етикетом. Такі "спалахи" можуть захлеснути всю розмову і втопити корисну інформацію в смітті, знищивши всю позитивну атмосферу.
Поважайте право людини на особисту інформацію.
Не допускайте зловживання своїми можливостями
Завдяки навикам, одержаним в професійній сфері, деякі люди одержують значну перевагу в порівнянні з іншими користувачами мережі. Прикладів цьому маса - системні адміністратори, програмісти, фахівці з кодування інформації. Завдяки своїм широким знанням вони можуть одержати перевагу і скористатися нею проти вас. Наприклад, читати ваше особисте листування. Але такого бути не повинно! Не зловживайте своїми можливостями!
Прощайте помилки інших людей і допоможіть їх виправити, адже і ви теж були колись новачком. Якщо ви побачите, як якась людина робить банальні помилки, наприклад - ставлячи дурні питання або неправильним чином відповідаючи, будьте терпимі до нього. Але допомагаючи людині не треба поводитися гордовито. Скромність прикрашає. Підкажіть про помилку не при всіх, а при особистому спілкуванні.

Немає коментарів:

Дописати коментар